چند نمونه پروپوزال

در این صفحه، چند نمونه پروپوزال pdf و word قرار داده شده است. این چند نمونه پروپوزال برای درس روش تحقیق و یا پروپوزال پایان نامه قابل استفاده هستند.

چند نمونه پروپوزال pdf

در این بخش چند نمونه پروپوزال pdf قرار داده شده است که با کلیک روی موضوع می توانید دانلود نمایید. برای دانلود پروپوزال های بیشتر به صفحه دانلود نمونه پروپوزال مراجعه نمایید. 

دسته بندی نمونه پروپوزال ها

چند نمونه پروپوزال برای درس روش تحقیق چند نمونه پروپوزال pdf نمونه پروپوزال pdf چند نمونه پروپوزال pdf چند نمونه پروپوزال برای درس روش تحقیق چند نمونه پروپوزال pdf چند نمونه پروپوزال pdf چند نمونه پروپوزال pdf چند نمونه پروپوزال نمونه پروپوزال pdf چند نمونه پروپوزال نمونه پروپوزال pdf رایگان چند نمونه پروپوزال pdf

 بخشهای مختلف چند نمونه پروپوزال

نمونه اول – عنوان (Title) : کنترل کیفیت آب با استفاده از اینترنت اشیا 

بيان مسأله اساسي تحقيق (problem statement)

امروزه اطمینان در مورد کیفیت آب به یک چالش در زندگی انسان ها تبدیل شده است.  کیفیت آب تحت تأثیر انواع آلاینده  قرار می گیرد که شامل فاضلاب شهری ،  فاضلاب صنعتی و است. از دیگر منابع آلودگی آب می توان به سیلاب و خشکسالی و عدم آگاهی و آموزش در بین کاربران اشاره کرد. کیفیت ضعیف آب  موجب گسترش بیماری، زیان های اقتصادی و اجتماعی و بر هم زدن تعادل اکوسیستم می شود. بنابراین نظارت و کنترل بر کیفیت آب یک ضرورت اساسی است.

نظارت بر کیفیت آب  شامل جمع آوری اطلاعات در مکان های تعیین شده و در فواصل منظم است تا داده هایی را ارائه دهد که ممکن است برای تعریف شرایط فعلی ، ایجاد روند و غیره استفاده شود. اهداف اصلی نظارت بر کیفیت آب آنلاین شامل اندازه گیری پارامترهای اساسی کیفیت آب مانند خصوصیات میکروبی ، فیزیکی و شیمیایی ، برای شناسایی انحراف در پارامترهای کیفیت آب و هشدار زود هنگام به منظور پیشگیری خطرات آب است.

 با پیشرفت در فناوری ارتباطات، راهکارهای هوشمند مانند اینترنت اشیا برای نظارت بر کیفیت آب اهمیت پیدا کرده اند.  یک سیستم نظارت مبتنی بر اینترنت اشیا شامل میکروکنترلر برای پردازش سیستم ، سیستم ارتباطی برای ارتباط بین گره ها و چندین حسگر برای جمع آوری اطلاعات است.  

این سیستم می تواند برخی از عوامل مهم و مضر آب را تجزیه و تحلیل کند تا اقدامات پیشگیرانه ای برای حفظ کیفیت آب انجام دهد.

پیشینه تحقیق (literature review)

راه‌حل‌های هوشمند برای نظارت بر کیفیت آب با پیشرفت در فنّاوری ارتباطات اهمیت زیادی به دست می‌آورند . گوتانی و گتا (2016) یک راه‌حل ساده و قدرتمند برای نظارت بر کیفیت آب درون لوله بر اساس فنّاوری اینترنت  اشیا ارائه دادند. مدل توسعه‌یافته برای آزمایش نمونه‌های آب استفاده می‌شود و داده‌های از طریق اینترنت ارسال‌شده و  تجزیه‌وتحلیل می‌شوند. همچنین یک سیستم هشدار   برای کاربر از راه دور فراهم می‌کند تا زمانی که انحراف از پارامترهای کیفیت آب از مجموعه‌ای از مقادیر استاندارد وجود داشت، کاربر را مطلع سازد.  

گیتا و همکاران در 2016، یک راه حل کارآمد و ساده تر برای کنترل کیفیت آب لوله کشی مبتنی بر فناوری اینترنت اشیاء ارائه شده است. مدل توسعه یافته برای آزمایش نمونه آب مورد استفاده قرار گرفته و داده های آپلود شده از طریق اینترنت آنالیز می شوند. این سیستم همچنین در صورت وجود انحراف از پارامترهای کیفیت آب از مجموعه    مقادیر استاندارد ، هشدار را برای کاربر از راه دور فراهم می کند.

جنبه جديد بودن و نوآوري در تحقيق (innovation of study)

سیستم کنترل کیفیت فعلی آب یک سیستم دستی با فرایند یکنواخت و بسیار زمان بر است. در این پژوهش یک سیستم کنترل کیفیت آب مبتنی بر اینترنت اشیا و با استفاده از شبکه حسگر بی سیم ارائه شده است

اهداف تحقيق  (research objectives)

  1. تبیین مکانیسمی جهت بهبود کیفیت آب با استفاده از اینترنت اشیا
  2. شناسایی پارامترهای موردنیاز برای پیاده‌سازی سیستم نظارت بر کیفیت آب با استفاده از اینترنت اشیا
  3. تبیین نحوه ذخیره سازی داده‌ها و دستگاه‌های موردنیاز جهت پیاده‌سازی سیستم نظارت بر کیفیت آب

سوالات تحقیق  (research questions)

در راستای تحقق اهداف این پژوهش، سوا لاتی به شرح ذیل مطرح می‌شود:

  1. سیستم نظارت بر کیفیت آب با استفاده از اینترنت اشیا چگونه باید پیکربندی شوند؟
  2. چه پارامترهایی جهت پیاده‌سازی سیستم نظارت بر کیفیت آب موردنیاز است و هر یک از این پارامترها چه تأثیری بر کیفیت سیستم دارند؟
  3. اتفاقات و رویدادهایی که یک سیستم نظارت بر کیفیت آب ذخیره می‌کند چیست ؟ این داده‌ها چگونه پردازش می‌شوند؟

روش‌شناسی تحقیق (research Methodology)

در این پژوهش نخست ‏‏تحقیقاتی درزمینه‌ی استفاده از اينترنت اشيا در کنترل و نظارت بر کیفیت آب صورت گرفته است. پس‌ازآن به بررسی روش‌هایی که تاکنون در حوزه کنترل و بهبود کیفیت آب با استفاده از اینترنت اشیا ارائه‌شده است پرداخته و در پایان روشی برای افزایش کیفیت آب با استفاده از اینترنت اشیا ارائه می‌دهیم.

مدل‌سازی و شبیه‌سازی سیستم نظارت که در آن از اینترنت اشیا برای کنترل کیفیت آب استفاده شده است،  در نرم‌افزار متلب پیاده‌سازی شده و نتایج حاصل از این تحقیق در نرم‌افزار متلب مورد تحلیل و ارزیابی قرار می‌گیرد.

فهرست منابع و مأخذ  (references)

  1. Raut, V. and Shelke, S., 2016, June. Wireless acquisition system for water quality monitoring. In 2016 Conference on Advances in signal Processing (CASP) (pp. 371-374). IEEE.
  2. Vijayakumar, N., & Ramya, A. R. (2015, March). The real time monitoring of water quality in IoT environment. In 2015 International Conference on Innovations in Information, Embedded and Communication Systems (ICIIECS) (pp. 1-5). IEEE.
  3. Baslyman, M., Rezaee, R., Amyot, D., Mouttham, A., Chreyh, R., Geiger, G., Stewart, A. and Sader, S., 2015. Real-time and location-based hand hygiene monitoring and notification: proof-of-concept system and experimentation. Personal and Ubiquitous Computing, 19(3-4), pp.667-688.
  4. Datta, S.K., Bonnet, C., Gyrard, A., Da Costa, R.P.F. and Boudaoud, K., 2015, October. Applying Internet of Things for personalized healthcare in smart homes. In Wireless and Optical Communication Conference (WOCC), 2015 24th (pp. 164-169). IEEE.
  5. Geetha, S. and Gouthami, S., 2016. Internet of things enabled real time water quality monitoring system. Smart Water, 2(1), p.1.
چند نمونه پروپوزال pdf
چند نمونه پروپوزال pdf

نمونه دوم – عنوان (Title) :  شناسایی تاثیر رهبری زهرآگین بر روی فرسودگی شغلی در محیط آموزشی

  بيان مسأله اساسي تحقيق (problem statement)

در کشورهای مختلف، استرس شغلی در میان معلمان به عنوان یک مشکل رایج شناخته شده است که توجه پژوهشی قابل توجهی را به خود جلب کرده است.  

فرسودگی شغلی عنوان “ترکیبی از ناتوانی و عدم تمایل به صرف تلاش لازم در محل کار برای تکمیل صحیح کار” مفهوم سازی کردند. در این زمینه، ناتوانی و عدم تمایل دو مؤلفه جدایی ناپذیر هستند که به ترتیب نمایانگر ابعاد انرژی و انگیزشی هستند.  سه بعد (خستگی، بدبینی و فقدان کارآیی حرفه ای) معمولاً فرسودگی شغلی را تعریف می کنند، اما شواهد نشان می دهد که فقدان کارآیی حرفه ای نقش متفاوتی در مقایسه با خستگی و بدبینی دارد.

عوامل متعددی بر روی فرسودگی شغلی موثر می باشد که می توان به سکوت سازمانی و انسداد سازمانی و سبک رهبری اشاره کرد. سکوت تنها به‌معنی صحبت‌نکردن نیست، به‌معنای نداشتن نوشتار، نگرش منفی و گوش‌نکردن به یکدیگر است(Aghababaei و همکاران، 2024). انسداد سازمانی به‌مثابۀ ادراک کارکنان دربارۀ میزانی است که سازمان مانع رشد و رفاه آنها می‌شود. در حالی که ادبیات موجود در مورد رهبری زهرآگین در محیط های آموزشی محدود است، حضور آن در مدارس، کالج ها و دانشگاه ها مورد توجه قرار گرفته است(Lee و همکاران، 2024).  وجود رهبری زهرآگین می تواند تأثیرات نامطلوبی بر محیط مدرسه از جمله غیبت و افزایش سطوح فرسایش معلم  داشته باشد. لذا در این پژوهش به دنبال یافتن این پاسخ هستیم که رهبری زهرآگین چه تاثیری بر روی فرسودگی شغلی معلمان دارد.

پیشینه تحقیق (literature review)

مفهوم رهبری زهرآگین نخستین بار از‌سوی پژوهشگری آمریکایی به‌ نام لیپمن-بلومن (2005) مطرح شد. او معتقد بود که بسیاری از رهبران گرایش‌ها و رفتارهایی از خود بروز می‌دهند که به افتراق و قطب‌بندی زیردستان منجر می‌شود (عیدی‌پور و همکاران،1399).

 پادیلا و همکاران (2007) سه دسته از عوامل را در ظهور این رهبران دخیل دانسته‌اند و از آن به‌عنوان «مثلث سمی» نام برده‌اند. نخستین ضلع این مثلث را ویژگی‌های شخصیتی رهبران یادشده ازجمله جاه‌طلبی، خودبزرگ‌بینی، نیاز شخصی به قدرت، خودشیفتگی و غیره شکل می‌د‌هد. ویژگی‌های زیردستان نیز در ظهور این پدیده اهمیت فراوانی دارد؛ زیرا زیردستانی که با سطح بلوغ کم، جاه‌طلبی، ارزش‌ها و باورهای موافق با رهبر، توجه صرف به امیال شخصی دارند، زمینة مساعدی را برای ظهور این دسته از رهبران فراهم می‌کنند.

اهداف تحقيق  (research objectives)

  • بررسی تاثیر رهبری زهرآگین با انسداد سازمانی بر فرسودگی شغلی؛
  • بررسی تاثیر رهبری زهرآگین با سکوت سازمانی بر فرسودگی شغلی؛

فرضیات تحقیق (research Hypothesis)

  • رهبری زهرآگین با انسداد سازمانی اثر غیر‌مستقیم و معنادار بر فرسودگی شغلی دارد.
  • رهبری زهرآگین با سکوت سازمانی اثر غیر‌مستقیم و معنادار بر فرسودگی شغلی دارد.

روش‌شناسی تحقیق (research Methodology)

پژوهش حاضر بر‌اساس هدف کاربردی و از‌نظر روش توصیفی-همبستگی است. جامعۀ پژوهش کلیۀ معلّمان در‌سال تحصیلی 1403- مشغول تدریس در مدرسه‌ها بودند. حجم نمونه بر‌اساس روش نمونه‌گیری تصادفی نظام‌دار (سیستماتیک) و بر‌مبنای فرمول کوکران تعیین می شود. برای انتخاب اعضای نمونه ابتدا به پژوهشکدۀ تعلیم‌و‌تربیت مراجعه می شود و با دریافت لیست اعضای جامعه و شماره‌گذاری آن، اعضای نمونه به‌صورت تصادفی نظام‌دار انتخاب می شوند. به این صورت که ابتدا با تقسیم حجم جامعه به حجم نمونه، فاصلۀ نمونه‌گیری که عدد 6 بود، محاسبه شد. سپس لینک پرسشنامه با اتوماسیون برای همۀ اعضای نمونه ارسال می شود.

تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها با استفاده از الگوی معادله‌های ساختاری و به کمک دو نرم‌افزار Spss و lisrel انجام شد.

چند نمونه پروپوزال برای درس روش تحقیق
چند نمونه پروپوزال برای درس روش تحقیق

فهرست منابع و مأخذ  (references)

Akhtar, M.W., Syed, F., Javed, M., & Husnain, M. (2020). Grey shade of work environment triad–effect of supervisor ostracism and perceived organizational obstruction on employees’ behaviour: a moderated-mediation model‚ Leadership & Organization Development Journal‚ 41 (5), 669-686.

Awa, W.L., Plaumann, M., & Walter, U. (2010). Burnout prevention: a review of intervention programs‚ Patient Education and Counseling, 78 (2), 184-190.

Bari, M.W., Ghaffar, M., & Ahmad, B. (2020). Knowledge-hiding behaviors and employees silence: mediating role of psychological contract breach‚ Journal of Knowledge Management‚ 24 (9), 2171-2194.

Bhandarker, A., & Rai, S. (2019). Toxic leadership: emotional distress and coping strategy‚ International Journal of Organization Theory & Behavior‚ 22 (1), 65-78.

جمع بندی

در این صفحه، چند نمونه پروپوزال برای درس روش تحقیق ارائه شد که بر اساس آن می توانید نگارش پروپوزال خود را انجام دهید.  

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *