پروپوزال تکمیل شده

هدف از این پست، ارائه نمونه پروپوزال تکمیل شده می باشد. این نمونه ها در فرم پروپوزال و با فرمت ورد (.docs) نگارش شده اند. برای دسترسی به نمونه فرم پروپوزال تکمیل شده رایگان و غیررایگان ، محصول را به سبد خرید اضافه نمایید.  نمونه پروپوزال کامل شده بر اساس رشته تفکیک شده اند. همچنین نمونه یک پروپوزال کامل در این صفحه ارائه شده است که می توانید آن را مطالعه نمایید.

فهرست مطالب

نمونه پروپوزال تکمیل شده رشته  مدیریت

پروپوزال تکمیل شده

  نمونه پروپوزال کامل شده رشته  کامپیوتر

دانلود پروپوزال روش تحقیق

نمونه پروپوزال تکمیل شده رشته  مهندسی پزشکی

نمونه فرم پروپوزال تکمیل شده

 نمونه پروپوزال کامل شده رشته روانشناسی

فرم پروپوزال تکمیل شده

نمونه فرم پروپوزال تکمیل شده رشته  حسابداری

نمونه یک پروپوزال تکمیل شده

فرم پروپوزال تکمیل شده رشته  حقوق

نمونه ای از پروپوزال تکمیل شده

نمونه پروپوزال کامل شده رشته برق

یک نمونه پروپوزال تکمیل شده

نمونه فرم پروپوزال تکمیل شده رشته مکانیک

نمونه از پروپوزال تکمیل شده

نمونه پروپوزال کامل شده رشته هنر

نمونه پروپوزال کامل شده رشته جامعه شناسی  

نمونه فرم پروپوزال تکمیل شده رشته  عمران

نمونه پروپوزال کامل شده رشته علوم سیاسی

نمونه یک پروپوزال کامل شده

1- عنوان به زبان فارسی:

 تحلیل و بررسی تاثیر استفاده از روش داده کاوی در شناسایی بهینه درمان سرطان سینه

2- عنوان به زبان انگليسي/ (آلماني، فرانسه، عربي) :

Analysis and evaluation of the impact of data mining method on optimal identification of breast cancer treatment

ج) بيان مسأله اساسي تحقيق

سرطان یک چالش مهم در سلامت عمومی برای دنیای امروز است. طبق کزارش ها ی سازمان بهداشت جهانی 8 ملیون مرگ ناشی از سرطان در سال 2012 در دنیا به ثبت رسیده است و انتظار می رود 27 ملیون مورد جدید از این بیماری تا قبل از 2030 را شاهد باشیم.

طی تحقیقات صورت گرفته در سال 2016 حدود 246660 زن مبتلا به سرطان سینه شناسایی شده است. تشخیص و شناسایی به موقع خوش خیم و بدخیم بودن سرطان (حداکثر 5 سال پس از اولین تقسیم سلولی) شانس زنده ماندن بیمار را از 56 درصد به 86 درصد افزایش می دهد. بنابراین وجود یک سیستم دقیق و مطمین برای تشخیص به موقع سرطان سینه ضروری می باشد.

در سال های اخیر علاقه به پژوهش در زمینه ی بکارگیری الگوریتم های هوشمند در تشخیص و طبقه بندی بیماری ها به ویژه سرطان به شدت افزایش یافته است.

طبقه بندی تومور یک کار مهم در تشخیص پزشکی می باشد. روش های محاسبات نرم افزاری به دلیل عملکرد طبقه بندی آنها در تشخیص و طبقه بندی تصاویر پزشکی یک کار چالش برانگیر است.

الگوریتم های یادگیری عمیق به سرعت در حال تبدیل شدن به یک روش برای تحلیل تصاویر پزشکی می باشد. یادگیری عمیق و استفاده از تکنیک یادگیری ماشین یکی از کاربردهای مهم و تاثیر گذار در این زمینه می باشد که با استفاده از این تکینک ها می توان به تشخیص و شناسایی نوع سرطان و خوش خیم و بدخیم بودن ان کمک کند.

ه) پیشینه تحقیق

در تحقیقی که توسط نادینی و همکاران (2019) صورت گرفت به اهمیت استفاده از تکنیک داده کاوی جهت تشخیص و پیش بینی سرطان سینه، بیماری های قلبی و عروقی و اختلال پلی ژنیتک پرداخته شد. در این تحقیق با استفاده از داده کاوی با آنالیز بیماری ها و تاثیر استفاده از داده کاوی در شناسایی اطلاعات بیمار استفاده شد. اطلاعات مورد نیاز در این تحقیق از داده های تجربی و داده های ثبت شده در مرکز UCI استفاده شده است. نتایج حاصل از این تحقیق نشان می دهد که استفاده از تکنیک های داده کاوی از جمله یادگیری ماشین می توان روند تشخیص و همچنین روند درمان بیماری ها را به خوبی شناسایی کند. 

در مطالعه دیگری Ramo و همکاران(2021) ،   چند الگوریتم دسته بندی تصاویر مربوط به سرطان پستان را با هم مقایسه کردند  تا نشان دهند کدام الگوریتم  دارای دقت ، حساسیت  و عملکرد  تشخیص بهتری است. الگوریتم های بررسی شده شامل شبکه های عصبی مصنوعی، شبکه باور بیزی و الگوریتم رگرسیون لجستیک است.     نتایج نشان داد که ANN در دقت تشخیص  داده های آموزشی و داده های آزمایش بهتر از الگوریتم های دیگر است.

و) جنبه جديد بودن و نوآوري در تحقيق

با توجه به بررسی تحقیقات صورت گرفته در زمینه ی تشخیص سرطان تاکنون تحقیقات بسیاری صورت گرفته است که هر کدام از این تحقیقات دارای معایب و مزایایی می باشد اما تا کنون تحقیقی که با استفاده از تکنیک یادگیری ماشین که  شامل شبکه هاي عصبی مصنوعی، درخت تصمیم و ماشین بردار پشتیبان باشد تحقیقی صورت نگرفته است. حاصل این تحقیق استفاده از داده های تجربی و پیاده سازی روش های داده کاوی جهت تشخیص بهینه درمان سرطان سینه در کشور می باشد. داده کاوی اسناد پزشک برای بررسی بیماری سرطان یکی از مسایل کاربردی و ضروری برای پیشگیری و درمان در حوزه سلامت است .لذا این پروژه یک پروژه کاربردی برای کشور عزیزمان ایران است.

ز) اهداف تحقيق

هدف اصلی این تحقیق استفاده از تکنیک داده کاوی جهت تشخیص و شناسایی بهینه درمان سرطان با استفاده از تجزیه و تحلیل اصلاعات تجربی می باشد که در طی این فرایند به بررسی تاثیر داروها،شیمی درمانی و در نظر گرفتن شرایط خاص دیگر جهت شناسایی بهینه درمان سرطان می باشد.

ی) فرضيه‏ ها و سوالات تحقیق

1- استفاده از داروهای هورمون درمانی در مراحل اول سرطان سینه موجب کاهش ریسک عود بیماری و افزایش بقای بیماران می شود.

2- شیمی درمانی قبل از جراحی میتواند سایز تومور را کاهش دهد و حجم بافت خارج شده حین جراحی را کمتر نماید .

3- دو گروه عمده ی داروهای شیمی درمانی به نام آنتراسکلین ها و تاکسانها در شرایط درمان موجب بهبود بقاء بیماران میشود.

4- در زنان یائسه خارج کردن رحم بهترین روش برای مقابله با تولید استروژن میباشد.

5- انجام ورزش های معین برنامه ریزی شده توسط پزشک، میتواند به بهبود روند درمانی کمک کند.

6-  داشتن رژیم غذایی مخصوص که با نظارت پزشک تنظیم شده باشد در بهبود بیماری کمک زیادی میکند.

ک) تعريف واژه ‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی

    • داده‌کاوی: به مفهوم استخراج اطلاعات نهان یا الگوها و روابط مشخص در حجم زیادی از داده‌ها در یک یا چند بانک اطلاعاتی بزرگ گفته می‌شود.  داده‌کاوی، پایگاه‌ها و مجموعه حجیم داده‌ها را در پی کشف و استخراج، مورد تحلیل قرار می‌دهد.  

    • سرطان پستان یا سرطان سینه : به نوعی سرطان گفته می‌شود که از بافت پستان آغاز می‌شود.  اگرچه مردان نیز به این سرطان مبتلا می‌شوند اما احتمال آن در زنان ببیش از صد برابر است. سایر علائم سرطان پستان می‌تواند یک توده در پستان، تغییر شکل پستان، گودی پوست، ترشح مایع از نوک پستان، یا پوسته شدن قسمتی از پوست باشد.

5 – روش‌شناسی تحقیق:

الف- شرح كامل روش تحقیق برحسب هدف، نوع داده‌ها و نحوه اجرا (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورداستفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك) :

 1.تهیه پرسشنامه ها و فرم ها و سپس ایجاد جداول ونمودارها برای ثبت آمارهای به دست آمده.

2. انجام تحقیق های گستره در زمینه ی داده کاوی و تاثیر آن بر شناسایی بهینه درمان سرطان.

3. بررسی نمونه هایی که قبلا در این مورد انجام شده است به خاطر اینکه ممکن است در یکسری از اطلاعات اشتراک داشته باشیم.

4. از طریق آمار  و نمودارهای تدوین شده معتبر.

ب-  متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

  متغیرهای مورد بررسی دراین تحقیق تشخیص و شناسایی نوع سرطان و همچنین بررسی تاثیر داروهای مورد استفاده جهت درمان این نوع بیماری می باشد.

ج –  شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه،  مصاحبه،  فيش‏برداري و غيره ) گردآوري داده‏ها :

در این مطالعه برای جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات تحقيق، از منابع کتابخانه‌ای استفاده می‌شود. ‏این منابع عبارت‌اند از:

    • ‏ اطلاعات بدست آمده از مراكز پزشكي جهت تشخیص و شناسایی نوع سرطان و اطلاعات مورد نیاز برای داده کاوی

    • مقالات علمی معتبر که در پایگاه‌های علمی معتبری همچون ‏google scholar‏  و ‏سایر پایگاه‌ها و نشریات علمی معتبر، منتشر گشته‌اند.‏

    • استفاده از کتب علمی منتشرشده درزمینهٔ سرطان پستان

    • ‏مطالعه پایان‌نامه‌ها و تحقیقات سایر دانشجویان و اساتید کشور درزمینهٔ سرطان پستان

د – جامعه آماري، روش نمونه‏ گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان) :

در این مطالعه فرایند آمارگیری برای 100 بیمار که اطلاعات آن در بیمارستان موجود می باشد جمع اوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.

هـ – روش‌ها و ابزار تجزیه‌وتحلیل داده ‏ها:

در این پژوهش از  نرم‌افزار MATLAB برای تجزیه‌وتحلیل داده‏ها استفاده خواهیم کرد.

و)  فهرست منابع و مأخذ

  Hussain, Omead I. “Predicting Breast Cancer Survivability.” Cihan University-Erbil Journal of Humanities and Social Sciences 4.1 (2020): 17-30.

  Simsek, S., Kursuncu, U., Kibis, E., AnisAbdellatif, M., & Dag, A. (2020). A hybrid data mining approach for identifying the temporal effects of variables associated with breast cancer survival. Expert Systems with Applications139, 112863.

  Forman, M. R., Winn, D. M., Collman, G. W., Rizzo, J., & Birnbaum, L. S. (2015). Environmental exposures, breast development and cancer risk: through the looking glass of breast cancer prevention. Reproductive Toxicology54, 6-10.

جمع بندی

در این مقاله یک نمونه پروپوزال کامل شده ارائه شد. همچنین نمونه پروپوزال تکمیل شده برای رشته های مختلف دانشگاهی ارائه شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *