دپارتمان پژوهشی سفیر

نمونه پروپوزال ارشد حقوق

آیا برای نوشتن پروپوزال ارشد حقوقی خود نیاز به راهنمایی دارید؟ یکی از راه‌های آشنایی با نحوه نگارش نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد حقوق ، بررسی  تحقیقات گذشته انجام شده توسط دانشجویان است. از این رو، در این مقاله، ما مجموعه ای از پروپوزال های مقطع کارشناسی ارشد حقوق را گردآوری نموده ایم که به صورت تایپ شده در word هستند.

لیست نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد حقوق

    ساختار و تنظیم بخشهای مختلف پروپوزال، بسته به دانشگاه ممکن است تفاوتهایی داشته باشد. اما به طور کلی، اکثر بخشها مشترک هستند. ما فهرست مطالب هر پروپوزال را در صفحه توضیحات هر موضوع قرار داده ایم.     

قوانین موضوعه ایران در تعیین حداقل دستمزد کارگر در پرتو مطالعه تطبیقی با اسناد بین المللی حقوق کار

موضوع  تعیین حداقل دستمزد از اواخر دهه 1990  مورد توجه بسیاری از کشورها قرار گرفت.  نابرابری روزافزون دستمزدها و محدودیت‌های توزیع مجدد، دولت‌ها را مجبور به اجرای قوانین حداقل دستمزد  کرده است(Askenazy، 2019). حداقل دستمزد و روشهاي تعيين آن بر ابعاد مختلف اقتصادي-اجتماعی کشورها تاثير گذار بوده است ….

نمونه پروپوزال ارشد حقوق

 بررسی نظام حقوقی ایران در قبال حق دسترسی به اینترنت  (مطالعه تطبیقی با موازین بین المللی)

خدمات به اینترنت دسترسی دارند و ادارات دولتی و سایر سازمانها، این زیرساخت برای انجام تجارت یا انجام وظایف عمومی استفاده می کنند. ینترنت مسائل حقوقي مختلفي را در سطح بين‌المللي ایجاد نموده است. نهادهاي بين‌المللي، از اتحادیه بين‌المللي مخابرات تا مجمع عمومي سازمان ملل متحد، به طور روزافزون در زمينه‌ي مقررات‌گذاري اینترنت مداخله مينمایند. با توجه به اهميت فزاینده‌ي اینترنت در جوامع بشري به عنوان ابزاري براي اشاعه اطلاعات و نشر عقاید و افکار مختلف، تعيين وضعيت کنوني حق دسترسي به اینترنت به عنوان حق مستقل بشري اهميت زیادي دارد

نمونه پروپوزال ارشد حقوق

 نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد حقوق :  مطالعه تطبیقی بررسی شرایط فسخ قرارداد اجاره

روابط استیجاری از جمله مهمترین روابط حقوقی – اقتصادی هر جامعه ای را تشکیل می دهد؛ از یک طرف، بسیاری از فعالان اقتصادی اعم از تولید کنندگان کالا و خدمات هستند که برای تولید و عرضه محصولات خود نیازمند جا و مکان فیزیکی هستند؛ تأمین چنین مکانی در بسیاری از اوقات با توجه به محدودیتهای مالی برای تولید کنندگان مقدور نیست زیرا علاوه بر اینکه تأمین چنین جا و مکانی از طریق تملک اعیان به لحاظ مالی همیشه مقدور نیست

نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد حقوق

بررسی جایگاه میانجیگری کیفری در شوراهای حل اختلاف با نگاه تطبیقی به حقوق فرانسه

از گذشته تاکنون اکثر نظامهاي حقوقي و سيستمهاي عدالت کيفري تمرکز اصلي خود را بر حوزه جرم‌انگاري و سرکوبگري از طريق اعمال مجازاتها قرار داده‌اند که اين امر افزايش پرونده‌ها در محاکم کيفري، افزايش جمعيت کيفري، تحميل هزينه‌هاي مادي، اجتماعي، کاهش سرمايه اجتماعي و در نهايت گسست اجتماعي را به همراه داشته است. در حالي که با به وجود آمدن سيستم عدالت ترميمي و نهادهايي چون ميانجيگري کيفري و پيشبيني اين نهادها در قوانين کيفري، شاهد کاهش ورود پرونده‌ها به دادگاه و عدم درگيري متهم با سيستم دادرسي در قالب بازداشت و حبس و در نتيجه عدم تحميل هزينه‌هاي مضاعف اجتماعي خواهيم بود.

نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد حقوق

نمونه پروپوزال ارشد حقوق : بررسی تطبیقی نظام حقوقی ایران و آمریکا در پیشگیری از تخلفات رانندگی

آمارهای تکان‌دهنده تصادفات نام ایران را در ردیف ناامن‌ترین کشورهای جهان در شاخصهای ایمنی ترافیک قرار داده است که آثار سوء اقتصادی، اجتماعی و سیاسی آن ملموس است و کنشگران قضایی و عمدتا غیرقضایی را به سمت اتخاذ تدابیر مختلف پیشگیرانه سوق داده است. (گسن، :13۷۰ 11۷). بحرانی بودن آمار مرتبط با حوادث رانندگی بر لزوم توجه روزافزون و اهمیت تدارک تدابیر پیشگیری از وقوع این جرایم افزوده است و این موضوع را به دغدغه اساسی تبدیل کرده و ضرورت اقدامات پیشگیرانه کنشی (غیرکیفری) در رابطه با جرایم و تخلفات رانندگی را آشکار کرده است.

نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد حقوق

  نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد حقوق  : بررسی خلاهای قانونی قرارداد توزیع در قوانین موضوعه ایران در مقایسه با قوانین اتحادیه اروپا در فضای حقوق رقابت

قراردادهای توزیع به عنوان عنصر اصلی حقوق توزیع، ابزارهای حقوقی بی بدیل و کارآمدی هستند که در فرایند عرضه کالاها و خدمات به بازار و فروش آنها به مصرف‌کنندگان نهایی، نقش اساسی دارند و شبکه توزیعی که در اثر انعقاد این نوع قراردادها به وجود می‌آید، برتریهای محسوسی نسبت به روش قدیمی «عاملیت تجاری» دارد؛ اما ازآنجا این قراردادها دارای آثار منفی ضد رقابتی نیز هستند و وضعیتهایی همچون وابستگی اقتصادی توزیع‌کنندگان به تأمین‌کنندگان را پدید می‌آورند، نظام حقوقی ویژه‌ای برای اداره این دسته از قراردادها در کشورهای غربی وضع شده است؛ اما در حقوق موضوعه ایران، قراردادهای توزیع چندان شناخته‌شده نیست و علیرغم کارایی نسبی قواعد عمومی قراردادها در قانون مدنی برای تبیین شرایط صحت این نوع قراردادها، نظام نوپای حقوق رقابت کشورمان در این حوزه با خلاهایی روبرو است.

نمونه پروپوزال ارشد حقوق

قسمتهای اصلی تشکیل دهنده نمونه پروپوزال ارشد حقوق

  • عنوان (Title)
  • مقدمه و بیان مسئله (problem statement)
  • بررسی ادبیات تحقیق  (Related works)
  • اهداف تحقیق (objectives)
  • فرضیات تحقیق(research Hypothesis)
  • تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني (Keywords definition)
  • روش تحقیق (Research Methodology)
  • ماخذ و منابع  (bibliography)

جمع بندی  

در این بخش به ارائه  نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد حقوق پرداختیم که به شما کمک می کند تا با اصول پروپوزال رشته حقوق آشنا شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید