دپارتمان پژوهشی سفیر

طراحی و شبیه سازی یک مخلوط کننده (میکسر)

طراحی و شبیه سازی یک مخلوط کننده (میکسر) فرکانسی پایین اورنده با تکنولوژی سی ماس

در این بخش به پروپوزال کارشناسی ارشد ارائه شد توسط دپاراتمان پژوهشی سفیر با موضوع: طراحی و شبیه سازی یک مخلوط کننده (میکسر) فرکانسی پایین اورنده با تکنولوژی سی ماس پرداخته می شود.

بیان مسلئه:

افزایش تقاضا برای انتقال سریع و افزایش نرخ اطلاعات در عین مصرف کم توان تاثیرات شگرفی را بر ‏تکنولوژی ارتباطات ایجاد کرده است. در هر دو بخش مخابرات بی سیم و سیمی. این گرایش منجر به ‏استفاده ی هرچه بیشتر از مدولاسیون هایی با استفاده ی بهینه تر از طیف فرکانسی و یا افزایش پهنای ‏کانال ها گشته است.

این روش ها به همراه روش های مهندسی برای کاهش توان، به منظور تولید تراشه ‏های ارزان و با مصرف توان کم در صنعت استفاده می شود.

افزایش وگسترش استانداردها نه تنها باعث شده که سیستم ها با طیف های شلوغتری از لحاظ ‏فرکانسی روبرو باشند. بلکه باعث شده است تا سیستمها به سوی چند استاندارده بودن سوق داده شده ‏و قابلیت انطباق با استانداردهای مختلف را داشته باشند. در حقیقت این پیشرفت تکنولوزی منجر به ‏طراحی و تولید دستگاههایی شده است که قابلیت کارکرد. در باندهای وسیعتری را داشته باشند، ‏مانند تکنولوژی فرا پهن باند ‏‎(UWB)‎‏ ‏

اهمیت موضوع

مخلوط کننده (میکسر) ، در واقع یک مبدل فرکانس است که در مدارات مخابراتی وظیفه تبدیل (ویا ترکیب ) ‏سیگنال از یک فرکانس به فرکانس (های )دیگر را به عهده دارد.

اهمیت این عملکرد هم به وضوح در ‏تهیه و تامین فرکانسهای کاری مناسب با پایداری و نویز مطلوب است.

بنابراین باید تلف تبدیل کم و ‏سطح نویز پایین سیگنال تولید شده را از مشخصات مطلوب و مورد نظر در طراحی دانست.

(هرچند ‏تحقق همزمان این دو مهم در طراحی و ساخت. مخلوط کننده (میکسر) عملا چندان ساده نمی باشد. ‏عمل ترکیب سیگنالها را عنصر غیر خطی( مانند دیود ویا ترانزیستور ) انجام می دهد.

بر همین اساس میکسرها به دوگروه ‏میکسرهای غیرفعال و فعال تقسیم می شوند. تفاوت مشخصات میکسرها بطور عمده وابسته به عملکرد عنصر غیرخطی ‏آنهاست .

غیر از پارامترهای تلف (و یا گین) و سطح نویز، حداکثر ایزولاسیون بین دهانه ها و فیلترکردن مناسب برای انتخاب ‏هارمونیک مورد نظر (از بین هارمونیک های تولید شده)در خروجی، حذف سیگنال های ناخواسته، حذف فرکانس تصویر و ‏تطبیق امپدانسی دهانه ها (به ویژه در میکسرهای فعال) از سایر مشخصاتی است که در طراحی میکسر مورد نظر است.

‏بر همین اساس برای طراحی و ساخت مخلوط کننده (میکسر) در باند فرکانسی خاص و با مشخصات مطلوب، ملاحظات تئوری و عملی زیادی ‏باید در نظرگرفته شوند.

دپارتمان پژوهشی سفیر با ارئه ی خدمات زیر جهت ارتقاء سطح علمی کشور خدمات زیر را ارائه می دهد.

۱- مشاوره در پروپوزال کارشناسی ارشد مهندسی برق. ۲- آموزش پروپوزال نویسی، تحقیق ارشد و رساله دکتری. ۳- آموزش نکات نگارش و تحلیل تحقیق و مقاله و سمینار از طریق ارتباط مستقیم با مولف. ۴- خدمات آموزش نگارش پروپوزال و تحقیق و مقاله در رشته های فنی ومهندسی توسط افراد خبره. ۵- آموزش حرفه ای و تخصصی در زمینه های مختلف بهینه سازی و پیاده سازی مقالات و مدلهای ریاضی. ۶- آموزش ارائه راه حلهای جدید و بهینه در حوزه های هوش مصنوعی . پیشبینی ، تشخیص بیماری ،تشخیص ارزش ، تخمین نمودار ، سیستمهای پیشنهاد کننده . تحلیل رفتار کاربر و انواع مسائل فنی ومندسی ۷- آموزش نگارش ومدلسازی وارائه و اکسپت مقاله در ژورنالهای معتبر داخلی و خارجی بر اساس لیست وزارت علوم. ۸- تبدیل تحقیق و کارهای پژوهشی شما به کتاب با بهترین کیفیت محتوا و چاپ و کمترین هزینه. ۹- ترجمه متون مقالات و تحقیقات از انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی با بالاترین کیفیت و کمترین زمان. **در زمان کم, کیفیتی بالا, تخفیف ویژه دانشجویی**

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *