دپارتمان پژوهشی سفیر

گرمایش اهمی کمک کننده به غیرفعال سازی آنزیم ها و ریز جانداران در غذا ها: مرور و بازبینی چکیده

مشخصات مقاله

عنوان انگلیسی مقالهOhmic heating assisted inactivation of enzymes and microorganisms in foods: A review
 تعداد صفحات انگلیسی۱۵
 تعداد صفحات فارسی۴۷
کلمات کلیدیگرمایش اهمی ، الکتروپوراسیون ، اثرات غیر حرارتی،  Z Value ، D Vahue
 رشتهصنایع غذایی
قالب فایل ترجمه شده Word
  سال نشر۲۰۲۰
دانلود رایگان مقاله انگلیسی کلیک جهت دانلود مقاله انگلیسی
دانلود مقاله فارسیکلیک جهت دانلود مقاله فارسی
ترجمه عناوین تصاویر و جداولترجمه شده است
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده
متون داخل جدولترجمه شده است

     چکیده

 سابقه: گرمایش اهمی(OH) یک روش جدید گرم کردن سریع،کارآمد و حجمی موادغذایی مختلف می باشد. گرمایش حجیم و سریع در طول OH منجر به غیرفعال سازی موثر آنزیمی و میکروبی می‌شود. بنابراین، می توان از OH به عنوان یک جایگزین برای روشهای فرآوری حرارتی مرسوم استفاده کرد. غیرفعال سازی آنزیم

چشم انداز و رویکرد:OH به مواد غذایی مختلف شامل محصولات میوه و سبزیجات، شیر، گوشت غذاهای دریایی و غیره اعمال شده است. غیر فعال سازی آنزیم های کاهش دهنده کیفیت و فاسد کننده ها که سطح میکروب ها را به یک سطح امن می رسانند، از اهداف اصلی فرآوری حرارتی غذا است که می تواند به آسانی با فرایند OH به دست آید.

علاوه بر اثرات حرارتی،OH همچنین اثرات غیر حرارتی ای بر روی فعالیت های آنزیمی و میکروبی به دلیل حضور جریان الکتریکی در طول گرم کردن، دارد. با این وجود این اثرات غیر حرارتی OH , احتمالاً فقط بر آنزیم هایی که حاوی گروههای فلزی مصنوعی مانند Cu در PPO و Fe در لیپواکسیژناز و Zn و Mg در آلکالین فسفاتاز،هستند،می باشد.

یافته های کلیدی و نتیجه گیری

: مدل های مختلف از جمله مکانیسم دو فاز مرتبه اول Lumry-Eyring، در مقالات برای غیر فعال سازی آنزیمی توسط OH گزارش شده اند. به نظر میرسد،غیر فعال سازی آنزیم با افزایش قدرت میدان الکتریکی(V/cm) در طول فرایند OH افزایش می یابد.گندیدگی که ریز جانداران را ایجاد می کند،را نیز می توان به طور موثر توسط OH در مقایسه با گرم کردن مرسوم، غیر فعال کرد.

گرادیان های بالاتر ولتاژ، با منجر شدن به الکتروپوراسیون بیشتر، اثرات غیر حرارتی OH را افزایش می دهد. فرکانس جریان الکتریکی نیز، نقش مهمی در تاریخ میکروبی ایفا می کند. مولفه های مختلف موجود در غذا مانند چربی، شکر و محتوی اسیدی ویژگی های الکتروشیمیایی مواد غذایی و بنابراین بر عملکرد OH در کاهش بار میکروبی اثر می گذارد.

ﻣﻘﺪﻣﻪ   

فرآوری حرارتی، قدیمی ترین و مورد استفاده ترین روشهای نگهداری غذا است، اولین و مهمترین هدف آن غیرفعال سازی عوامل گندیدگی یا خراب شدن ناشی از میکروب ها و آنزیم ها می باشد. علاوه بر این، ممکن است در افزایش کیفیت محصول با بهبود طعم، رنگ، بافت و غیره کمک کند. غیرفعال سازی آنزیم

غیرفعال سازی آنزیم
غیرفعال سازی آنزیم

مشاهده جدیدترین مقالات ترجمه شده در مورد بلاک چین

مشاهده جدیدترین مقالات ترجمه شده مهندسی کامپیوتر

مشاهده جدیدترین مقالات ترجمه شده اینترنت اشیا

مشاهده جدیدترین مقالات ترجمه شده داده کاوی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید