برای انجام انتخاب رشته کنکور به کی اعتماد کنیم؟

پس از اعلام نتایج کنکور سراسری، مهمترین مرحله آینده ساز آغاز می شود. انتخاب رشته، یکی از حساس ترین انتخابات می باشد. این انتخاب باید همراه با شناخت و آگاهی صورت گیرد تا داوطلبان را به نتیجه زحماتشان برساند. هر داوطلب امکان انتخاب 150 کد رشته محل را خواهد داشت که اولویت بندی این انتخاب ها از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر اشتباهی در چینش رشته ها صورت گیرد، شانس خود را برای تحصیل در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود از دست خواهید داد و ممکن است مجبور به تعویق انداختن ورود به دانشگاه شده و پشت کنکور بمانید. به همین دلیل در این مقاله به بررسی تخصصی نحوه صحیح انتخاب رشته به کمک بهترین اساتید انتخاب رشته ایران، تحلیل کارنامه و اصول چینش اولویت ها می پردازیم. با ما همراه باشید.

 

تحلیل کارنامه اولیه کنکور سراسری 1401

با منتشر شدن کارنامه اولیه کنکور سراسری، اطلاعات ارزشمندی را می توان کسب کرد که دانستن این اطلاعات می تواند سبب آگاهانه و صحیح شدن هر چه بیشتر انتخاب رشته می شود. در این بخش از مقاله به شما داوطلبان عزیز، نحوه تحلیل کارنامه اولیه کنکور را آموزش خواهیم داد.

کارنامه اولیه کنکور از چندین بخش مختلف تشکیل می شود که هر بخش دارای اطلاعات ارزشمندی است. این بخش ها عبارتند از:

  • مشخصات ثبت نامی هر داوطلب
  • اطلاعات گروه آزمایشی امتحانی داوطلب
  • وضعیت مجاز به انتخاب رشته در هر دوره
  • وضعيت رتبه و نمره کل نهایی کنکور داوطلب  
  • کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای متقاضیان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401
  • رتبه در سهمیه، رتبه زیر گروه و همچنین تراز زیر گروه

در بخش مشخصات ثبت نامی داوطلب در کارنامه کنکور می توانید استان بومی، ناحیه بومی و قطب بومی داوطلب را مشاهده کنید. با دانستن این اطلاعات می توانید بوم خود را بشناسید و بدانید که با انتخاب رشته و دانشگاه در قطب بومی خود، شانس قبولی بیشتری نسبت به نواحی که شامل ناحیه بومی شما نمی شوند، خواهید داشت. همانطور که می دانید ظرفیت پذیرش دانشگاه ها در رشته های کم طرفدار برای افراد بومی 80 درصد و برای افراد غیر بومی 20 در صد می باشد. در رابطه با رشته های پر طرفدار مانند پزشکی، دندانپزشکی و … ظرفیت پذیرش افراد بومی 60 درصد و غیر بومی 40 درصد می باشد.

در بخش سهمیه های کنکور سراسری، سهمیه های ایثارگران 5 و 25 درصدی، رزمندگان، خانواده شهدا و مناطق 1، 2 و 3 نوشته شده است که پس از تایید سهمیه، هر داوطلب در گروه مربوط به سهمیه خود قرار خواهد گرفت و نتیجه کنکور وی نسبت به افراد آن گروه سنجیده خواهد شد.

 مهمترین بخش تحلیل کارنامه، بخش مربوط به رتبه در سهمیه در زیر گروه های مختلف و همچنین تراز زیر گروه اکتسابی هر داوطلب می باشد. رشته های هر گروه آزمایشی با توجه به ضریب دروس اختصاصی خود به چند گروه تقسیم می شوند. در زمان اعلام نتایج کنکور سراسری سازمان سنجش  برای هر زیر گروه آزمایشی یک رتبه و تراز اعلام می کند که این اطلاعات کمک به سزایی به داوطلبان برای قبولی در رشته دلخواه وی می کند

برای کمک میتوانید از انجام انتخاب رشته کنکور ایران تحصیل و یا با کارشناسان ما با شماره ( 5307 907 909 )  تماس بگیرید. ما گزارش و تحلیلی از کارنامه اولیه و رشته هایی با بیشترین احتمال قبولی را به شما ارائه می دهیم.

نحوه صحیح انتخاب رشته در کنکور سراسری

همانطور که گفته شد انتخاب رشته کنکور سراسری از اهمیت بالایی برخوردار است که در آینده شغلی و فردی داوطلب نیز تاثیر می گذارد. به همین دلیل نیز بهتر است که این تصمیم گیری همراه با شناخت و آگاهی صورت گیرد. در این بخش از مقاله به بررسی نحوه صحیح انتخاب رشته در کنکور سراسری خواهیم پرداخت و نکاتی را بیان خواهیم کرد که اگر داوطلب قصد دارد تا خود انتخاب رشته خویش را انجام دهد، با مشکل مواجه نشود. در صورتی که اطلاعات این بخش کافی نبود، می توانید با ایران تحصیل، بهترین مرکز انتخاب رشته تهران تماس حاصل نمایید و از راهنمایی های مشاوران ما بهره مند شوید.کافیست بعد از ورود به سایت ایران تحصیل از طریق لینک بالا، روی نوار آبی رنگ پایین صفحه کلیک کرده و انتخاب رشته تخصصی کنکور خود را رزرو کنید.

نکات مهم در انتخاب رشته کنکور

  • هر داوطلب می تواند حداکثر 150 کد رشته محل متناسب با گروه آزمایشی امتحانی خود را انتخاب کند. مهمترین مسئله در انتخاب رشته ها، نحوه چینش و اولویت بندی انتخاب هاست. بهتر است که انتخاب خود را به ترتیب بر اساس رشته مورد علاقه، شهر و سپس دوره مد نظر (روزانه، شبانه، پردیس خودگردان، غیر انتفاعی و پیام نور) انجام دهید.
  • در فرم انتخاب رشته، رشته هایی را به علاقه بیشتری به آن ها دارید در اولویت بالاتری نسبت به سایر رشته ها قرار دهید. چرا که  اولین رشته انتخابی، نشان دهنده بیشترین علاقه شما و آخرین رشته انتخابی، نشان دهنده کمترین علاقه شما می باشد.
  • بهتر است انتخاب های خود را بر اساس چهار فاکتور علاقه، هزینه، مسیر و کیفیت انجام دهید. به همین دلیل رشته محل های انتخابی خود را در سه دسته ایده آل، خوش بینانه و منطقی قرار دهید. در دسته اول رشته هایی را انتخاب کنید که شانس قبولی کمتری در آن ها را دارید ولی انتخاب های ایده آل برای شما می باشند.در دسته دوم رشته هایی را انتخاب کنید که به صورت منطقی شانس قبولی بیشتری در آن رشته محل ها را دارید. در دسته سوم نیز رشته هایی را انتخاب کنید که قبولی شما در آن ها قطعی است و با رتبه های خیلی بالاتر از رتبه شما، سال های قبل در آن قبول شده اند. انتخاب این رشته محل ها به شما اطمینان قبولی خواهد داد.
  • انتخاب های داوطلب هر چه در رده های پایین تری قرار گیرد، شانس قبولی کمتری را نیز خواهد داشت. روش بررسی سازمان سنجش به این صورت می باشد که به ترتیب از اول انتخاب ها را بررسی کرده و به محض قبولی داوطلب در یک رشته، انتخاب های بعدی او را بررسی نمی کند.
  • داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی اصلی (ریاضی، تجربی و انسانی) و شناور (هنر و زبان) شرکت کرده اند و در هر سه رشته مجاز به انتخاب رشته شده اند، می توانند به صورت ترکیبی از هر سه رشته، انتخاب رشته نمایند.

برای ثبت نهایی انتخاب رشته خود در سامانه سنجش می توانید از راهنمایی بهترین اساتید انتخاب رشته ایران در مجموعه ایران تحصیل استفاده کنید. ما در مجموعه ایران تحصیل صفر تا صد انتخاب رشته را برای شما انجام می دهیم.

برای کمک میتوانید از انجام انتخاب رشته کنکور ایران تحصیل و یا با کارشناسان ما با
شماره(5307 907 909)  تماس بگیرید.

سوالات پیرامون انتخاب رشته

  • آیا برای انجام انتخاب رشته کنکور سراسری نیازمند پرداخت هزینه ای می باشیم؟  

خیر؛ انتخاب رشته دانشگاه های سراسری روزانه و غیر روزانه رایگان می باشد و داوطلبان ملزم به پرداخت هیچ گونه هزینه ای نمی باشند. داوطلبان گرامی می توانند برای اطلاع از نحوه انتخاب رشته صحیح مقاله فوق را مطالعه کنند. 

  • انتخاب رشته کنکور سراسری را بهتر است خودمان انجام دهیم یا از مشاور کمک بگیریم؟

به دلیل اهمیت و حساسیت زیاد انتخاب رشته، بهتر است انتخاب رشته را به دست بهترین اساتید انتخاب رشته ایران

بسپارید و ریسک انتخاب رشته اشتباه را به حداقل برسانید.

  • آیا انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سراسری 1401 به صورت همزمان انجام می شود؟

خیر؛ با وجود اینکه آزمون دانشگاه آزاد و سراسری به صورت یک آزمون هماهنگ برگزار می شود، اما مراحل انجام انتخاب رشته این دو دانشگاه به صورت جداگانه بوده و در سامانه های مجزا صورت می گیرد.

خلاصه مطلب

در این مقاله به بررسی نحوه انتخاب رشته اصولی پرداختیم و عواملی را که در انتخاب هر چه بهتر رشته تاثیر گذار می باشند، بیان کردیم. با دانستن این عوامل و یادگیری نحوه تحلیل اطلاعات کارنامه اولیه می توان تا حد قابل قبولی، انتخاب رشته صحیح داشت. فراموش نکنید که انتخاب رشته از اهمیت بالایی برخوردار است و بهتر است که تا حد ممکن توسط افراد مجرب در این زمینه صورت گیرد. ولی برای انجام انتخاب رشته کنکور به کی اعتماد کنیم؟ پیشنهاد ما به شما بهره مندی از امکانات و خدمات انتخاب رشته در بهترین مرکز انتخاب رشته کرج و تهران، مجموعه ایران تحصیل است. کارشناسان و مشاوران ایران تحصیل با داشتن سابقه ای درخشان و طولانی در زمینه انتخاب رشته می توانند راهنمای شما در این مسیر باشند که میتوانید با شماره(5307 907 909(با ما در ارتباط باشید.

 

2 دیدگاه دربارهٔ «برای انجام انتخاب رشته کنکور به کی اعتماد کنیم؟»

  1. سلام من بخوام پروپوزالی که خرید کردم رو عوض کنم امکانش هست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *