دپارتمان پژوهشی سفیر

پروپوزال پایان نامه ارشد

پروپوزال پایان نامه ارشد یکی از بخش های مهم تحصیلی برای دانشجویان می باشد  و تمامی دانشجویان باید برای نگارش پایان نامه خود ابتدا یک پروپوزال ارائه دهند. در این پست قصد داریم که نمونه پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته ها و گرایش های مختلف ارائه دهیم. به این ترتیب شما با ساختار اصلی پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد آشنا خواهید شد و می توانید یک پروپوزال خوب بنویسید.

نمونه پروپوزال پایان نامه ارشد برای رشته های مختلف دانشگاهی

با استفاده از لینک های زیر شما می توانید به تمامی نمونه پروپوزال پایان نامه ارشد و موضوعات مختلف بر اساس رشته تحصیلی خود دسترسی داشته باشید.

نمونه پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد
نمونه پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد

پروپوزال پایان نامه ارشد چیست؟

حالا باید به این موضوع بپردازیم که نمونه پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد چیست و چرا اینقدر نوشتن پروپوزال پایان نامه مهم است.

تعریف اصلی پروپوزال این می باشد که شما قبل از انجام دادن یک تحقیق و یا نوشتن پایان نامه خود باید به این سوالات پاسخ بدهید که چه کاری می خواهم انجام دهم و چرا این موضوع مهم است، چگونه این پژوهش را می خواهم انجام دهم، از چه روشی این پایان نامه را می خواهم بنویسم، روش جمع آوری داده و روش مدل سازی و شبیه سازی من چیست و نواوری پژوهش من در مقایسه با سایر تحقیقات چیست.

در صورتی که به این سوالات بتوانید به صورت دقیق و مشخص پاسخ دهید، شما یک نمونه پروپوزال ارشد خوب نوشته اید. حالا برای اینکه بتوانیم یک پروپوزال آماده بنویسم باید به چه نکاتی توجه کنیم.

بخش های مهم پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد چیست؟

دیگر الان می‌دانید که پروپوزال پایان نامه چیست و الان باید به بخش های مهم نگارش پروپوزال پایان نامه ارشد بپردازیم. در واقع پروپوزال ارشد در مقطع کارشناسی ارشد به کار می‌رود ، و ابتدای راه برای تکمیل کردن تحصیل شما که باید با استفاده از آن مقطع کارشناسی ارشد را به پایان برسانید. در ادامه بخش های مهم در پروپوزال ارشد برای کمک به دانشجویان ارائه می شود.

1-انتخاب عنوان پروپوزال کارشناسی ارشد

اولین و مهمترین گام برای پروپوزال انتخاب عنوان می باشد که شما باید وسواس خاصی برای انتخاب موضوع پایان نامه خود داشته باشید. شما عنوان را بر اساس جدیدترین مقالات و خواندن مقالات جدید در حوزه ای که دوس دارید پایان نامه خود را بنویسید باید انتخاب کنید.

2-نوشتن بیان مسئله و اهمیت و ضرورت تحقیق

پس از انتخاب موضوع پروپوزال پایان نامه خود باید بیان مسئله و اینکه چرا به این موضوع می خواهم بپردازم، نوشته شود. برای نوشتن یک بیان مسئله خوب شما می توانید از مقالات مرتبطی که برای موضوع خود انتخاب کرده اید استفاده کنید. یکی از بهترین راه هایی که کمک می کند که دانشجویان یک بیان مسئله خوب بنویسند، توجه به بخش مقدمه در مقالات می باشد. شما با خواندن مقدمه مقالات مرتبط می توانید یک بیان مسئله را بنویسید.

3-روش انجام پژوهش

برای اینکه روش پژوهش در پروپوزال پایان نامه ارشد را بتوانید به خوبی بیان کنید، نیاز به خواندن مقالات مرتبط می باشد. پس از اینکه مقالات مرتبط با موضوع خود را خواندید می توان روش انجام پژوهش خود را بر اساس آن بنویسید. فقط نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که روش انجام پژوهش شما با مقالات مرتبطی که می خوانید نمی تواند کاملا شبیه باشد. باید در روش پژوهش نوآوری داشته باشید. برای اینکه بتوانید چند نمونه روش مختلف را در پروپوزال ارشد مشاهده کنید می توانید با دانلود رایگان پروپوزال ارشد که توسط دپارتمان پژوهشی سفیر نوشته شده است، کمک بگیرید.

4-نوآوری در پروپوزال

یکی از بخش هایی که باعث می شود پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد شما به راحتی مورد تایید اساتید قرار گیرد، داشتن نوآوری پژوهش می باشد. برای اینکه پژوهش شما نوآوری داشته باشد باید به چند نکته توجه کنید.

1-می توانید از ترکیب روش های مختلفی که در مقالات جدید انجام شده است استفاده کنید.

2- می توانید روش پژوهش خود را در مقایسه با مقالات تغییر دهید

3- جامعه آماری و نحوه ی تجزیه و تحلیل داده ها را می توانید تغییر دهید.

4-مطالعه را برای داخل ایران انجام دهید. برخی از تحقیقاتی که در خارج انجام شده را می توانید برای داخل ایران استفاده کنید.

جمع بندی

 در این بخش به ارائه نمونه پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد پرداختیم. با دانلود این نمونه ها براحتی می تانید یک پروپوزال خوب بنویسید.    

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید