دپارتمان پژوهشی سفیر

موفقیت در کنکور

6 راز موفقیت در کنکور از زبان رتبه 7 تجربی!

موفقیت در کنکور تجربی یکی از مهمترین خواسته‌های داوطلبان این گروه آزمایشی است، به گونه‌ای که این امر ذهن خانواده‌ها را نیز درگیر می‌کند. انگیزه کافی شما را به داشتن یک شروع عالی ترغیب می‌کند، ولی هنگامی که شروع به خواندن دروس و مطالعه می‌کنید، محدودیت‌ها و موانع زیادی سر راه شما قرار خواهد گرفت.
برخی از داوطلبان کنکور تجربی مایلند کتاب‌های بالاتر از سطح مدرسه و کتاب‌هایی که نزدیک به سطح آزمون هستند را مطالعه کنند، اما چون پایه ضعیفی دارند، نمی‌توانند آنها را به تنهایی بخوانند. از این رو در این مقاله سعی داریم به 6 راز موفقیت در کنکور از زبان رتبه 7 تجربی اشاره کنیم تا دید بازتری نسبت به نحوه آمادگی برای این آزمون سرنوشت‌ساز داشته باشید.

 

راز موفقیت در کنکور

 

 

 

رازهای موفقیت در کنکور از زبان رتبه 7 تجربی

بسیاری از داوطلبان ممکن است دانش بالایی داشته باشند، اما این موضوع را نمی‌دانند که چطور باید بین مطالعه دروس عمومی و دروس تخصصی هماهنگی ایجاد کنند و همین امر مانعی بر سر موفقیت آنها خواهد بود. مثلاً شاید داوطلبی نداند که چند درصد از زمان خود را به حل کردن سؤالات تشریحی و چند درصد از زمان را به سؤالات تستی اختصاص دهند. یا ممکن است با روش‌ها و تکنیک‌های مؤثر تست‌زنی آشنایی نداشته باشد. در چنین شرایطی برخی از دانش آموزان ترجیح می‌دهند از مشاوره تحصیلی بهره مند شوند تا از کمک افراد خبره در مسیر قبولی در آزمون تجربی استفاده کنند تا در جریان کامل همه  نکات مهم کنکور قرار بگیرند.
در کنار بهره مندی از تکنیک‌هایی که از سوی مشاوران به شما ارائه می‌شود، راه‌های دیگری وجود دارد که رتبه‌های برتر کنکور از آنها استفاده کرده‌اند و توانسته‌اند با استفاده از تکنیک‌های مؤثر، رتبه مناسب را کسب کنند. در ادامه با ارائه تکنیک‌هایی که رتبه 7 کنکور تجربی از آن بهره برده و شما می‌توانید از این روش‌ها برای حل موانع موجود جهت موفقیت در آزمون سراسری استفاده کنید، اشاره خواهیم کرد.

زودتر مطالعه دروس کنکور را شروع کنید.

قطعاً یکی از رازهای مهم موفقیت در آزمون سراسری این است که زودتر مطالعه برای موفقیت در کنکور را شروع کنید. رتبه‌های برتر از چند سال قبل برای آزمون سراسری برنامه ریزی می‌کنند و درس می‌خوانند. هرچقدر زمان بیشتری داشته باشید یا با برنامه ریزی صحیح درس‌های خود را مطالعه کنید، در نهایت موفق خواهید شد. زمانی که زودتر برای مطالعه دروس کنکور آماده می‌شوید، وقت بیشتر برای خواندن مفهومی دروس دارید و می‌توانید تمرینات بیشتری را حل کنید.
داوطلبانی که دقیقه نودی هستند، معمولاً به دلیل زمان کمی که د اختیار دارند، مستقیم سراغ تست‌زنی می‌روند و این روش اصلاً مناسب نیست. وقتی با رتبه‌های برتر کنکور تجربی صحبت می‌کنید، متوجه خواهید شد که آنها زودتر از رقبا خواندن دروس را شروع کرده‌اند.

در آزمون‌های آمادگی به درصدها توجه کنید

داوطلبان زیادی هستند که در آزمون‌های آمادگی کنکور سراسری شرکت می‌کنند تا بتوانند با تکنیک‌های تست‌زنی آشنا شده و نقاط قوت و ضعف خود را زودتر برطرف نمایند. یکی از مهمترین توصیه‌های رتبه 7 کنکور تجربی این است که زمان شرکت در آزمون‌های آمادگی به درصدهای خود بیشتر از تراز توجه کنید. گرچه تراز به شما نشان می‌دهد که سطح علمی شما نسبت به رقبا چه اندازه است، اما با کمک درصدها می‌توانید بفهمید در کدام درس ضعیف‌تر عمل کرده‌اید تا بتوانید با کار کردن بر روی درصدهای بدست آمده در هر بخش، دروسی که در آنها درصد پایین‌تری آورده‌اید را ارتقاء دهید.

دروس را عمیق و مفهومی بخوانید

اگر به دنبال موفقیت در آزمون سراسری هستید، یکی از مهمترین اقداماتی که باید داشته باشید این است که دروس را عمیق و مفهومی بخوانید یا به اصطلاح کتاب‌های درسی را شخم بزنید. توصیه رتبه‌های برتر این است که حتی پاورقی‌ها را نیز بخوانید. برای درس‌هایی چون شیمی و زیست باید با جزئیات کامل کتاب‌های درسی را مطالعه نمایید. از طرف دیگر سعی کنید حتماً مطالب درسی را متوجه شوید نه اینکه فقط آنها را حفظ کنید. یکی دیگر از تکنیک‌های مهم این است که بین ساعات مطالعه و دقت خواندن درس‌ها تعادل برقرار نمایید. اگرچه شما باید درس‌ها را با جزئیات مطالعه کید، اما چون زمان محدودی دارید، حتماً باید به سرعت مطالعه خود نیز توجه کنید.

با برنامه ریزی جلو بروید

یکی از مهمترین رازهای رتبه‌های برتر کنکور تجربی این است که با برنامه ریزی دقیق و اصولی پیش می‌روند. اگر در این مسیر از مشاوره تحصیلی کنکور نیز بهره مند شوید، مشاوران نیز به شما معتقدند داشتن برنامه می‌تواند به شیوه مطالعه شما نظم دهد. حتی برای زمان خواب و بیداری خود نیز برنامه داشته باشید. در ایام کنکور توجه به زمان بسیار اهمیت دارد. البته در برنامه ریزی‌های خود به عادت‌ها گذشته توجه کنید. می‌توانید از رتبه‌های برتر تجربی الگو بگیرید و آنها را به گونه‌ای تغییر دهید که متناسب با عادت‌های آن افراد باشد. با داشتن برنامه بهتر می‌توانید روی زمان خود کنترل داشته و از زمان خود بهتر بهره ببرید.

روش‌های تست‌زنی کنکور را یاد بگیرید

تا اینجا تمام مواردی که گفته شد را باید در نظر داشته باشید، اما در نهایت شما قرار است در آزمون تست بزنید. به جای جستجوی راه‌های میانبر برای موفق شدن در این مسیر، سعی کنید اول روش‌های تست‌زنی را فرا بگیرید. همانطور که می دانید داشتن نمره منفی به معنای از دست دادن رتبه مناسب است. اگر ندانید که موقع شک داشتن به گزینه‌های موجود یک سؤال چطور عمل کنید، نمی‌توانید انتظار درصد بالا از آن درس را داشته باشید. بزرگ‌ترین رمز تست‌زنی توسط رتبه‌های برتر تجربی، این است که وقتی تستی را بلد نیستید، به آن جواب ندهید.

 

 

 

 

کتب درسی و منابع معتبر را مطالعه نمایید

یکی از اصول موفقیت آزمون سراسری تجربی از زبان رتبه 7 کنکور، این است که کتاب‌ها و منابع معتبر را مطالعه نمایید و تست‌های استاندارد را حل کنید. در مرحله اول کتاب‌های درسی را به خوبی بخوانید. بهترین منابعی که جهت مطالعه در اختیار دارید، کتاب‌های درسی هستند. توچه داشته باشید که با خرید کتاب‌های کمک آموزشی متعدد و صرف هزینه زیاد می‌توانید موفق‌تر عمل کنید.
شما زمان محدودی دارید، بنابراین باید کتاب‌هایی را انتخاب کنید که بتوانید آنها را خوب بخوانید و درک کنید و بتوانید 100 درصد بر روی آنها مسلط باشید. اگر موضعی چون زود شروع کردن برای مطالعه دروس را مدنظر قرار دید، قطعاً زمان بیشتری برای خواندن منابع دیگر خواهید داشت. در هنگام انتخاب منابع برای تست‌زنی، باید تست‌های کنکور سال گذشته را بزنید که هم سطح دشواری قابل قبولی داشته و هم زمان بیشتری برای پاسخ به آنها دارید. سعی کنید هر کتابی را نخوانید و هر تستی را نزنید و روی زمان خود حساس باشید.
برای اطلاع از نکات تکمیلی جهت آمادگی برای شرکت در کنکور تجربی، با مشاوره 9099075307 تماس بگیرید تا مشاوران مرکز مشاوره ایران تحصیل اطلاعات لازم را به شما داوطلبان عزیز ارائه دهند.

لزوم دریافت مشاوره تحصیلی برای موفقیت در کنکور تجربی

تا اینجا به مهمترین رازهای موفقیت در کنکور از زبان رتبه 7 تجربی اشاره کردیم. بخاطر داشته باشید چیزی که موفقیت شما را در آزمون سراسری تضمین می‌کند، نحوه عملی کردن این تکنیک‌ها و روش‌ها می‌باشد. بهره بردن از مشاوره تحصیلی کنکور بهترین گزینه برای داوطلبانی است که نیازمند دریافت راهنمایی‌های بیشتر برای عملی کردن تجربیات رتبه‌های برتر هستند. حتی افرادی که به دلیل سکونت در مناطق محروم یا شهرهای کوچک نمی‌توانند به بهترین مراکز مشاوره تحصیلی دسترسی داشته باشند، این امکان را دارند که از مشاوره تحصیلی آنلاین بهره ببرند.
مشاورانی که دارای تیم مجرب در ارائه مشاوره‌های اصولی و ارائه تکنیک‌های برتر و نوین برای کسب موفقیت در آزمون سراسری هستند، بهتر از هر مرجع دیگری می‌توانند شما داوطلبان عزیز را در این مسیر همراهی نمایند. چنانچه شما عزیزان داوطلب کنکور تجربی، نیازمند دریافت مشاوره تحصیلی حضوری و آنلاین هستید، کافی است با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا مشاوران مجرب و برجسته آکادمی ایران تحصیل با داشتن سال‌ها سابقه درخشان در امر مشاوره تحصیلی کنکور شما عزیزان را به بهترین شکل یاری کنند و بهترین برنامه مطالعاتی را در اختیارتان قرار دهند.

 

 

 

 

سؤالات متداول پیرامون موفقیت در کنکور سراسری

⦁ رازهای موفقیت در کنکور تجربی چیست؟
در این مقاله به 6 راز موفقیت در کنکور از زبان رتبه 7 تجربی اشاره کردیم.
⦁ اهمیت اطلاع از رازهای موفقیت کنکور تجربی چیست؟
یا اطلاع از نکات و تکنیک‌های مهم، شما می‌توانید رتبه بهتری را کسب کنید.
⦁ بهترین مرکز مشاوره تحصیلی کنکور تجربی کدام است؟
شما با تماس با مرکز مشاوره ایران تحصیل به عنوان بهترین مرکز مشاوره تحصیلی کنکور، با برترین تکنیک‌های آمادگی کنکور تجربی آشنا شوید.

خلاصه مطالب

موفقیت در کنکور تجربی و کسب بهترین رتبه ممکن در این آزمون، یکی از مهمترین دغدغه‌های داوطلبان این گروه آزمایشی است. از آنجا که آمادگی برای آزمون سراسری نیازمند استفاده از تجربیات رتبه‌های برتر سال‌های گذشته است، در این مقاله سعی کردیم به 6 راز موفقیت در کنکور از زبان رتبه 7 تجربی اشاره کنیم. بسیاری از افراد ممکن است دانش بالایی داشته باشند، اما با جزئیات تو تکنیک‌های برنامه ریزی، مطالعه منابع و روش‌های تست‌زنی آشنا نباشند. از این رو بهره مندی از تجربه رتبه‌های برتر تجربی می‌تواند بهترین گزینه باشد.
از سوی دیگر داوطلبان نباید از مشاوره تحصیلی در این مسیر غافل شوند، چراکه کسب رتبه بالا در کنار یادگیری تکنیک‌ها، در گرو پیاده‌سازی موثر این روش‌ها می‌باشد و جز مشاوران تحصیلی کنکور کسی نمی‌تواند به بهترین شکل شما را راهنمایی کند. بنابراین توصیه می‌کنیم حتماً از راهنمایی مشاوران خبره در این مسیر بهره ببرید و چنانچه به دنبال مشاوران کارآزموده و باسابقه در این مسیر سرنوشت‌ساز هستید، می‌توانید با کارشناسان مجموعه ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 در ارتباط باشید تا در اسرع وقت پاسخگوی سؤالات شما عزیزان باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *