دانلود پروپوزال روش تحقیق (طرح تحقیق )

نکات مهم نگارش پروپوزال

رساله ارشد یا دکترا، یک سوال ساده است که باید پاسخ مفصلی داشته باشد! اما پیدا کردن موضوع پایان نامه کار آسانی نیست. ما قرار است چیزی جالب، نوآورانه و مرتبط  با رشته خود را پیدا کنیم. با نزدیک‌تر شدن مهلت ارسال موضوع ، نگرانی دانشجویان نیز هر روز بیشتر می‌شود. این نگرانی شاید سخت تر از نوشتن خود پایان نامه باشد. در اینجا  نکات مهم نگارش پروپوزال ذکر می شود که می تواند به شما کمک کند تا  موضوعی جالب پیدا کنید.

نکات مهم نگارش پروپوزال

چگونه یک پروپوزال حرفه ای بنویسیم- آموزش پروپوزال نویسی (کلیک کنید)

 چیزی را که به آن علاقه دارید  شناسایی کنید

شما به دلایلی تصمیم گرفتید در این  رشته تحصیل کنید، بنابراین دائماً به خود یادآوری کنید که چه موضوعاتی در این زمینه برای شما جذاب است. از همان ابتدا،  بحث ها و یا مسائلی را که ذهن شما آن را جذب می کند، پیگیری کنید. در حین مطالعه یا در حین درس، سعی کنید بخشها و موضوعاتی  را که در آنها متحیر یا علاقه مند هستید، شناسایی کنید. آنها را در یک دفترچه یادداشت بنویسید چرا که یکی از نکات مهم نگارش پروپوزال همین است. سعی کنید افکار خود را در مورد موضوع بیان کنید. اگر متوجه شدید که موضوعی وجود دارد که مدام به آن اشاره می کنید، ممکن است قدم بزرگ  و یا حتی شاید اصلی ترین قدم برای نگارش پروپوزال شما باشد.

جدیدترن موضوعات تحقیقاتی را مطالعه کنید

یکی از نکات مهم نگارش پروپوزال ، بررسی آخرین تحقیقات و دستاوردهای بدست آمده در رابطه با موضوع مورد نظر است. به این منظور ، از نشریات معتبر مانند Elsevier  , IEEE , Springer  و … کمک بگیرید. به این منظور، موضوع خود را در آخرین مقالات 2022 و 2021 ، جستجو کنید. ما نیز در جهت تسهیل این امر، سعی نموده ایم، جدیدترین موضوعات پروپوزال رشته های مختلف را استخراج کنیم و در اختیار شما قرار دهیم.

 نکات مهم نگارش پروپوزال 

  علایق خود را با مردم در میان بگذارید

بزرگترین ایده ها، اختراعات نوابغی نیستند که به تنهایی کار کرده باشند! دانش تا حد زیادی به همکاری و گفتگو بستگی دارد. بنابراین، اگر نمی توانید به تنهایی به موضوعی دست پیدا کنید، احساس بدی نداشته باشید.    در عوض، سعی کنید علائق خود را با مردم در میان بگذارید. با همکلاسی ها و معلمان خود صحبت کنید. سعی کنید از آنها بپرسید که آیا آنها چیزی در مورد این موضوع می دانند و آیا می توانند به شما کمک کنند؟  به این ترتیب شما دایره اطلاعاتی خود را در مورد موضوع افزایش داده و سؤالات یا شکاف های احتمالی را شناسایی می کنید.

با هیئت علمی صحبت کنید

اگرچه  صحبت با همکلاسی های خود بسیار مهم است، اما توصیه می شود  در اسرع وقت با چند نفر از  اساتید خود صحبت کنید؛ حتی اگر هنوز چیزی در ذهن ندارید !

اساتید می‌توانند راهنمایی‌های خوبی به شما بدهند و به شما کمک کنند که با چه کسی کار کنید، چه چیزی بخوانید، و چه شکاف‌های  تحقیقاتی در این زمینه وجود دارد.

سایر لینک های مرتبط بادانلود نمونه پروپوزال آماده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *